.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین درخواست رئیس جدید آمار از دولت

رئیس جدید مرکز آمار ایران در مراسم معارفه خود از دولت و رئیس جمهوری خواست مرکز آمار ایران را به عنوان مرجعیت رسمی اعلام شاخصها و اطلاعات رسمی کشور اعلام کنند.

عادل آذر در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید مرکز آمار ایران ضمن دعوت از دانشگاهیان، نمایندگان مجلس و مدیران بخشهای مختلف کشور برای همکاری با مرکز آمار ایران در ارائه آمارهای صحیح گفت: مراکز آمار در تمام کشورها به عنوان ویترین و آبروی آنها تلقی شده و این مراکز همواره به عنوان مرجع محسوب می شوند.

رئیس جدید مرکز آمار ایران افزود: با توجه به اینکه افراد فعال در این مراکز آمار بدون موضع گیری مشخص و سیاسی و تنها بر اساس فرمولها، آمارها را استخراج می کنند، آمارهای آنها قابل استناد بوده و هیچ شکی به آنها وارد نمی شود.

وی دلیل پذیرفتن مسئولیت مرکز آمار ایران را حرفه ای و تخصصی بودن کار این مرکز و استقلال آن دانست و افزود: مرکز آمار باید بدون تغییر و مداخله آمارها را استخراج نماید.

آذر با اشاره به اتفاقاتی که چهره مرکز آمار ایران را مخدوش کرد، اظهارداشت: مرکز آمار ایران تنها اعلام کننده آمارها و شاخصها است و بالا و پائین رفتن نرخ تورم، بیکاری و غیره هیچیک به این مرکز مربوط نمی شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش مرکز آمار ایران این است که تصویری روشن از مرکز آمار ایران ترسیم کنیم تا مردم به خروجی های این مرکز اعتماد داشته باشند.

رئیس جدید مرکز آمار ایران با بیان اینکه نمی توان زحمات مدیران گذشته مرکز آمار را انکار کرد، افزود: این اتفاق که افرادی که متولی آمار در ایران نیستند، پیش نویسهای مرکز را با ارائه تحلیلهایی به عنوان آمارهای این مرکز در رسانه ها مطرح کنند، قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: جداول زمانبندی که هنوز به تائید مرکز آمار ایران نرسیده است، در رسانه ها مطرح می شود و با این اقدام با آبروی مرکز آمار ایران بازی می شود.

آذر با تاکید بر این مطلب که باید مرکز آمار ایران را به مرجع آمارها تبدیل کنیم، تصریح کرد: در سیاستهای کلی نظام، صراحتا در چند سطر به دسترسی آسان مردم به اطلاعات و آمارها به منظور برقراری عدالت اجتماعی و شفافیت اطلاعات تاکید شده است و این امر رانتها را از بین می برد.

به گفته وی اطلاعات نابی در مرکز آمار ایران وجود دارد که اگر بر اساس آن منابع عادلانه به مردم توزیع شود، عدالت اجتماعی مورد هدف نظام برقرار خواهد شد.

رئیس جدید مرکز آمار ایران افزود: در بندهای 16 و 25 سیاستهای کلی بر یکپارچگی اطلاعات تاکید شده است تا هر دستگاهی اطلاعات را استخراج نکند و این اطلاعات به صورت جزیره ای در نیاید.

وی یکپارچگی آمار، توسعه و تقویت آمارهای ثبتی مبتنی بر سیستم مدیریت و ثبت آمار در کشور،گسترش ظرفیتهای تولید آمار، اجتناب از موازی کاری و غیره را از اهداف این مرکز برشمرد و گفت: مرکز آمار برای تصویب طرحهای آماری به دستگاهها و افرادی که این مرکز را یاری رسانند، کمک خواهد کرد.

آذر خواستار فعال کردن ستاد سرشماری و طرحها و برگزاری جلسات منظم شورای عالی آمارشد و گفت: همچنین از رئیس جمهوری و دولت می خواهیم که مرکز آمار ایران را به عنوان مرجعیت رسمی اعلام شاخصها و اطلاعات رسمی کشور تعیین کنند.

در این مراسم حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس نیز سخنرانی کردو بر نقش و جایگاه تعیین کننده آمار در کشور در برنامه ریزی ها تاکید کرد و گفت: باید تصمیمات بر اساس دانش و علم صورت گیرد تا حرکتهای صحیحی انجام شود.

مراسم معارفه عادل آذر به عنوان رئیس جدید مرکز آمار ایران در حالی برگزار شد که محمد مدد رئیس سابق این مرکز که مسئول جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار به منظور اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بود، در این مراسم حضور نداشت.

کارمندان این مرکز در این مراسم عنوان می کردند که با توجه به اینکه مرکز آمار ایران به عنوان متولی آمار در کشور فعالیت می کند، باید از ثبات مدیریت بر خوردار باشد و تغییر مدیران در این مرکز به صلاح اقتصاد و آمار کشور نیست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.247 seconds.